LinkedIn als leadgeneratietool

Ons online netwerk is minstens zo belangrijk geworden als ons face-to-face netwerk, zeker nu! We vinden elkaar online en delen massaal informatie met elkaar, een verrijking! Maar wist jij dat je LinkedIn ook kunt gebruiken om New Business te creëren? Benieuwd hoe je dit aanpakt? Wij zetten de stappen voor je op een rij.
 
 
Stap 1 – Optimaliseer je profiel
Zorg voor een goed verzorgd visitekaartje, oftewel zorg voor een professionele uitstraling. Dit geldt zowel voor jouw persoonlijke pagina, als de bedrijvenpagina van jouw organisatie.
Heeft jouw profiel goede foto’s, een website link, zijn je competenties en ervaring ingevuld, is je bedrijfsinformatie compleet, heb je een goede ondertitel met kernwoorden en last but not least staat je contactinformatie vermeld?
 
 
Stap 2 – Deel je kennis
Nu je profiel klaar is kun je nieuwsitems gaan posten. Wat is relevant om te posten en wat niet? Jij bepaalt dit uiteraard zelf! Goed artikel gezien? Iets bijzonders meegemaakt? Een compliment van een klant? Een foto? Deel het met je netwerk en laat zien! Deel je expertise. Je zal zien dat er interactie ontstaat en mensen je gaan volgen, je berichten gaan liken en ze weten jou te vinden als er vragen zijn.
 
 
Stap 3 – Schaf Salesnavigator aan
Met deze tool van Linkedin vind je gemakkelijk de juiste mensen waar jij mee in contact wilt komen. Met ruim 20 filters kun je zoeken binnen het volledige Linkedin netwerk. Je kunt aparte lijsten maken om mensen te benaderen. De contacten op deze lijsten kun je een InMail sturen. De respons op een InMail is 15-30%, een goede manier om een eerste contact te leggen en om in gesprek te komen.
 
 
Stap 4 – Stuur een InMail
Wat schrijf je dan in een InMail? Je stelt jezelf kort voor en vraagt om connectie te maken omdat je raakvlakken ziet en denkt iets te kunnen bijdragen voor de ontvanger. Breng op over wat jouw meerwaarde is.
 
 
Stap 5 – Opvolging
Zoals gezegd kun je op basis van jouw InMails reacties verwachten. Maak verbinding, leer van de reacties die je krijgt en onderzoek wat jij kunt betekenen. Een goede en vertrouwde opvolging geven is misschien wel belangrijker dan de InMail zelf. Zorg ervoor dat je hier voldoende tijd en aandacht aan besteed zodat het vertrouwen in jou blijft groeien! Bouw aan de band met je prospect.
 
 
Stap 6 – Updaten
Vergeet niet je profiel bij te werken zodat je online visitekaartje altijd up-to-date is!
 
Wil je weten hoe wij jou concreet kunnen helpen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.

Ons online netwerk is minstens zo belangrijk geworden als ons face-to-face netwerk, zeker nu! We vinden elkaar online en delen massaal informatie met elkaar, een verrijking! Maar wist jij dat je LinkedIn ook kunt gebruiken om New Business te creëren? Benieuwd hoe je dit aanpakt? Wij zetten de stappen voor je op een rij.
 
 
Stap 1 – Optimaliseer je profiel
Zorg voor een goed verzorgd visitekaartje, oftewel zorg voor een professionele uitstraling. Dit geldt zowel voor jouw persoonlijke pagina, als de bedrijvenpagina van jouw organisatie.
Heeft jouw profiel goede foto’s, een website link, zijn je competenties en ervaring ingevuld, is je bedrijfsinformatie compleet, heb je een goede ondertitel met kernwoorden en last but not least staat je contactinformatie vermeld?
 
 
Stap 2 – Deel je kennis
Nu je profiel klaar is kun je nieuwsitems gaan posten. Wat is relevant om te posten en wat niet? Jij bepaalt dit uiteraard zelf! Goed artikel gezien? Iets bijzonders meegemaakt? Een compliment van een klant? Een foto? Deel het met je netwerk en laat zien! Deel je expertise. Je zal zien dat er interactie ontstaat en mensen je gaan volgen, je berichten gaan liken en ze weten jou te vinden als er vragen zijn.
 
 
Stap 3 – Schaf Salesnavigator aan
Met deze tool van Linkedin vind je gemakkelijk de juiste mensen waar jij mee in contact wilt komen. Met ruim 20 filters kun je zoeken binnen het volledige Linkedin netwerk. Je kunt aparte lijsten maken om mensen te benaderen. De contacten op deze lijsten kun je een InMail sturen. De respons op een InMail is 15-30%, een goede manier om een eerste contact te leggen en om in gesprek te komen.
 
 
Stap 4 – Stuur een InMail
Wat schrijf je dan in een InMail? Je stelt jezelf kort voor en vraagt om connectie te maken omdat je raakvlakken ziet en denkt iets te kunnen bijdragen voor de ontvanger. Breng op over wat jouw meerwaarde is.
 
 
Stap 5 – Opvolging
Zoals gezegd kun je op basis van jouw InMails reacties verwachten. Maak verbinding, leer van de reacties die je krijgt en onderzoek wat jij kunt betekenen. Een goede en vertrouwde opvolging geven is misschien wel belangrijker dan de InMail zelf. Zorg ervoor dat je hier voldoende tijd en aandacht aan besteed zodat het vertrouwen in jou blijft groeien! Bouw aan de band met je prospect.
 
 
Stap 6 – Updaten
Vergeet niet je profiel bij te werken zodat je online visitekaartje altijd up-to-date is!
 
Wil je weten hoe wij jou concreet kunnen helpen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.