Deel relevante informatie met je (potentiële) klanten.
E-mail is een zeer effectief middel om direct met (potentiële) relaties te communiceren.
• Huh? Wat zeg jij nou?
• E-mailmarketing is toch achterhaald?
• Niemand leest toch nog e-mails?
Dat hoor ik je denken. Gelukkig bewijs jij nu het tegendeel. Het gaat er maar nét om hoe je e-mailmarketing inzet. Naast e-mailnieuwsbrieven en andere vormen van klantenbinding per e-mail kan je dit kanaal ook inzetten voor werving van nieuwe relaties.
Tips & Tricks voor effectieve e-mailcampagne naar potentiële relaties
Eigenlijk heb ik maar één tip: zorg dat je relevant bent
Deze relevante tip bestaat wel uit een aantal onderdelen.
• Bedenk goed: Wat wil ik bereiken?
• Welke pijn lost mijn propositie in deze tijd op?
• Welke boodschap sluit het best aan? Bij wie?
Wat voor soort bedrijf is dan relevant? (branche, grootte, regio)
Welke functionaris(sen) wil je daar benaderen?
Nu je dat weet…
• Zorg dat je veel tijd en aandacht besteedt aan het adressenbestand
Alleen met bedrijfsnaam en mogelijke functietitel kom je er niet.
Ga actief op zoek naar de juiste contactpersoon bij je prospect.
Achterhaal persoonlijke contactgegevens (via corporate website, linkedin etc)
Eén e-mailbericht is geen e-mailmarketing
Je weet nu wat de kernboodschap is, wie je wil bereiken en hoe je diegene kan bereiken. Nu is het schrijven van relevante content een fluitje van een cent! Je hoeft nu alleen nog maar in 2 pagina’s tekst uit te leggen hoe goed je bent en dat te bewijzen met voorbeelden, mooie plaatjes en handige hyperlinks. En je weet zeker dat er niets gebeurd.
Wat moet je wel doen? Zet een serie van drie e-mails op. Alleen tekst, geen plaatjes:
Deel relevante informatie met je (potentiële) klanten.
E-mail is een zeer effectief middel om direct met (potentiële) relaties te communiceren.
• Huh? Wat zeg jij nou?
• E-mailmarketing is toch achterhaald?
• Niemand leest toch nog e-mails?
Dat hoor ik je denken. Gelukkig bewijs jij nu het tegendeel. Het gaat er maar nét om hoe je e-mailmarketing inzet. Naast e-mailnieuwsbrieven en andere vormen van klantenbinding per e-mail kan je dit kanaal ook inzetten voor werving van nieuwe relaties.
Tips & Tricks voor effectieve e-mailcampagne naar potentiële relaties
Eigenlijk heb ik maar één tip: zorg dat je relevant bent
Deze relevante tip bestaat wel uit een aantal onderdelen.
• Bedenk goed: Wat wil ik bereiken?
• Welke pijn lost mijn propositie in deze tijd op?
• Welke boodschap sluit het best aan? Bij wie?
Wat voor soort bedrijf is dan relevant? (branche, grootte, regio)
Welke functionaris(sen) wil je daar benaderen?
Nu je dat weet…
• Zorg dat je veel tijd en aandacht besteedt aan het adressenbestand
Alleen met bedrijfsnaam en mogelijke functietitel kom je er niet.
Ga actief op zoek naar de juiste contactpersoon bij je prospect.
Achterhaal persoonlijke contactgegevens (via corporate website, linkedin etc)
Eén e-mailbericht is geen e-mailmarketing
Je weet nu wat de kernboodschap is, wie je wil bereiken en hoe je diegene kan bereiken. Nu is het schrijven van relevante content een fluitje van een cent! Je hoeft nu alleen nog maar in 2 pagina’s tekst uit te leggen hoe goed je bent en dat te bewijzen met voorbeelden, mooie plaatjes en handige hyperlinks. En je weet zeker dat er niets gebeurd.
Wat moet je wel doen? Zet een serie van drie e-mails op. Alleen tekst, geen plaatjes: