Klanten werven met e-mail marketing

Deel relevante informatie met je (potentiële) klanten.
E-mail is een zeer effectief middel om direct met (potentiële) relaties te communiceren.
 
• Huh? Wat zeg jij nou?
• E-mailmarketing is toch achterhaald?
• Niemand leest toch nog e-mails?
 
Dat hoor ik je denken. Gelukkig bewijs jij nu het tegendeel. Het gaat er maar nét om hoe je e-mailmarketing inzet. Naast e-mailnieuwsbrieven en andere vormen van klantenbinding per e-mail kan je dit kanaal ook inzetten voor werving van nieuwe relaties.
 
Tips & Tricks voor effectieve e-mailcampagne naar potentiële relaties
 
Eigenlijk heb ik maar één tip: zorg dat je relevant bent
 
Deze relevante tip bestaat wel uit een aantal onderdelen.
• Bedenk goed: Wat wil ik bereiken?
• Welke pijn lost mijn propositie in deze tijd op?
• Welke boodschap sluit het best aan? Bij wie?
Wat voor soort bedrijf is dan relevant? (branche, grootte, regio)
Welke functionaris(sen) wil je daar benaderen?
Nu je dat weet…
• Zorg dat je veel tijd en aandacht besteedt aan het adressenbestand
Alleen met bedrijfsnaam en mogelijke functietitel kom je er niet.
Ga actief op zoek naar de juiste contactpersoon bij je prospect.
Achterhaal persoonlijke contactgegevens (via corporate website, linkedin etc)
 
Eén e-mailbericht is geen e-mailmarketing
 
Je weet nu wat de kernboodschap is, wie je wil bereiken en hoe je diegene kan bereiken. Nu is het schrijven van relevante content een fluitje van een cent! Je hoeft nu alleen nog maar in 2 pagina’s tekst uit te leggen hoe goed je bent en dat te bewijzen met voorbeelden, mooie plaatjes en handige hyperlinks. En je weet zeker dat er niets gebeurd.
 
Wat moet je wel doen? Zet een serie van drie e-mails op. Alleen tekst, geen plaatjes:

  1. contact maken -> leg uit wie je bent en waarom je geïnteresseerd bent om het hem/haar in contact te komen. Stel een vraag over hoe zij iets oplossen.
  2. vertel in een tweede mail wat je komt brengen, niet wat je komt halen
  3. stel in je derde mail voor om een afspraak te maken
     
    Het doel van deze e-mails is dat iemand reageert op je bericht. Zodra iemand reageert moet je er voor zorgen dat de vervolgmails niet automatisch worden verstuurd. Maar moet je één op één terug reageren en op die manier in contact komen. Als de tijd rijp is, pak je de telefoon en bel je op om een afspraak te maken.
     
    Dat is toch verschrikkelijk veel werk en kost hartstikke veel tijd? Ja, en het is ook heel leuk om te doen. Om écht contact te maken met je doelgroep. Niet gek dat wij dat leuk werk vinden, want wij doen het dagelijks. Wil je weten hoe wij jou concreet kunnen helpen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.

Deel relevante informatie met je (potentiële) klanten.
E-mail is een zeer effectief middel om direct met (potentiële) relaties te communiceren.
 
• Huh? Wat zeg jij nou?
• E-mailmarketing is toch achterhaald?
• Niemand leest toch nog e-mails?
 
Dat hoor ik je denken. Gelukkig bewijs jij nu het tegendeel. Het gaat er maar nét om hoe je e-mailmarketing inzet. Naast e-mailnieuwsbrieven en andere vormen van klantenbinding per e-mail kan je dit kanaal ook inzetten voor werving van nieuwe relaties.
 
Tips & Tricks voor effectieve e-mailcampagne naar potentiële relaties
 
Eigenlijk heb ik maar één tip: zorg dat je relevant bent
 
Deze relevante tip bestaat wel uit een aantal onderdelen.
• Bedenk goed: Wat wil ik bereiken?
• Welke pijn lost mijn propositie in deze tijd op?
• Welke boodschap sluit het best aan? Bij wie?
Wat voor soort bedrijf is dan relevant? (branche, grootte, regio)
Welke functionaris(sen) wil je daar benaderen?
Nu je dat weet…
• Zorg dat je veel tijd en aandacht besteedt aan het adressenbestand
Alleen met bedrijfsnaam en mogelijke functietitel kom je er niet.
Ga actief op zoek naar de juiste contactpersoon bij je prospect.
Achterhaal persoonlijke contactgegevens (via corporate website, linkedin etc)
 
Eén e-mailbericht is geen e-mailmarketing
 
Je weet nu wat de kernboodschap is, wie je wil bereiken en hoe je diegene kan bereiken. Nu is het schrijven van relevante content een fluitje van een cent! Je hoeft nu alleen nog maar in 2 pagina’s tekst uit te leggen hoe goed je bent en dat te bewijzen met voorbeelden, mooie plaatjes en handige hyperlinks. En je weet zeker dat er niets gebeurd.
 
Wat moet je wel doen? Zet een serie van drie e-mails op. Alleen tekst, geen plaatjes:

  1. contact maken -> leg uit wie je bent en waarom je geïnteresseerd bent om het hem/haar in contact te komen. Stel een vraag over hoe zij iets oplossen.
  2. vertel in een tweede mail wat je komt brengen, niet wat je komt halen
  3. stel in je derde mail voor om een afspraak te maken
     
    Het doel van deze e-mails is dat iemand reageert op je bericht. Zodra iemand reageert moet je er voor zorgen dat de vervolgmails niet automatisch worden verstuurd. Maar moet je één op één terug reageren en op die manier in contact komen. Als de tijd rijp is, pak je de telefoon en bel je op om een afspraak te maken.
     
    Dat is toch verschrikkelijk veel werk en kost hartstikke veel tijd? Ja, en het is ook heel leuk om te doen. Om écht contact te maken met je doelgroep. Niet gek dat wij dat leuk werk vinden, want wij doen het dagelijks. Wil je weten hoe wij jou concreet kunnen helpen? Laat het ons weten via ons contactformulier of bel 070-8505100.